Dag 3 & 4: Yosemite Valley

29 april 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Wat een dag! Ik weet even niet waar ik moet beginnen..

Eerst gisteren dan maar, de reisdag naar Yosemite. Hier zou onze vakantie echt gaan beginnen. Het rijden zelf was voor ons allebei erg vermoeiend en toen we bij ons nestje aan kwamen plofte we meteen neer op bed.

Dit duurde echter niet heel lang. Op een gegeven moment keek René naast zijn bed naar beneden en zei heel rustig. “Niet schrikken hoor maar volgens mij zit hier een schorpioen.” Nou, ik was wel geschrokken! Er zat dus inderdaad een schorpioen naast ons bed. Gelukkig heb ik een heldhaftige man bij me die gewapend met een wandelstok korte metten heeft gemaakt met het monstertje. Na grondige inspectie van de rest van de kamer waren we allebei zo moe dat we even een pas op de plaats hebben gemaakt.

Vandaag hebben we dat ruimschoots ingehaald. Vol goede moed betrokken we vanochtend vroeg naar het national park: Yosemite! Na ongeveer een uurtje rijden gingen we de tunnel in die naar het park loopt. Zodra we hier uit reden kwam ons een adembenemend aanzicht tegemoet waar we allebei even stil van werden. Dit is natuurlijk grondig gedocumenteerd.

Hierna reden we door naar de Bridal Veil. Een geweldig mooie waterval die op een bruidssluier lijkt. Die extra betekenis zou het thema worden van de dag, maar dat wist ik toen nog niet...

Daarna gingen we onze eerste echte trail doen in de USA. En wat voor een! Meteen was het raak met flinke stukken stijgen en angstvallig je aan de wandelstok vastklampen om weer te kunnen dalen. Ons eerste doel was Clark Point. Vanaf hier zouden we een bijzonder mooi uitzicht hebben op de waterval en de vallei. Dat was het zeker en het was de klim dan ook zonder meer waard.

René wilde graag een foto maken op een rustig plekje en dus klauterde we wat verder de rosten op. Hier zette hij de zelfontspanner aan en ik stond al helemaal klaar voor de foto... maar toen bleek dat René een filmpje was gestart. Zonder dat ik het wist had hij alles voorbereid. Mijn ouders wisten het, zijn ouders wisten het, zelfs onze vrienden waren op de hoogte. Ik was volledig verrast en wist niet wat me overkwam. Ineens zat René daar op zijn knieën met een geweldig mooie ring en de liefste woorden die een meisje wil horen. Wil je met me trouwen?

Natuurlijk piepte ik “ja” en sprong ik in zijn armen. Ik heb nog zeker een half uur staan piepen en giebelen. We zijn verloofd!!!!

Hierna moesten we nog wel een flink eindje lopen maar dat ging door de adrenaline een stuk makkelijker. Ik kon de grijns niet van mijn gezicht krijgen en ik heb zelfs tegen een paar vreemde mensen geschreeuwd: “We just got engaged!!!!”

De vergezichten waren daarna allemaal super spectaculair en ze hadden een extra gouden randje. Ik ga dit park en de herinneringen die we hier nu hebben niet snel vergeten.

Nu zijn we heel erg moe en gaan we lekker slapen. Morgen weer door naar een nieuw avontuur!

Liefs,

Lynn & René

(Man and wife to be)

1. Mama/ Angele:
    29 april 2019
    Lieve toekomstige bruid en bruidegom,
    Wat waren we blij met het verlossende telefoontje gisteren. Eindelijk dan. En wat fijn René, dat het helemaal gegaan is zoals je het van te voren had bedacht.
    De vakantie is vast al geweldig. Maar dit maakt het wel heel bijzonder.
    Blijf maar lekker in die geluksbubbel zitten en geniet van Amerika en natuurlijk van elkaar. Knuff xxx
  2. Richard:
    29 april 2019
    Gefeliciteeeeeeeeeerd! En ik hoop dat jullie lang en gelukkig leven. Deze zin hoort bij sprookjes, niet dat ik in sprookjes geloof, maar zoals je het vertelt, klinkt het als een sprookje. Met je eigen prins op z'n knieën.... Goed gevonden, René: Bridal Veil. Goede planning. Ik ben benieuwd naar het filmpje. En Lynn, heb je al kramp in je kaken van het grijnzen?
    Nu in de auto opzetten: The Turtles met Happy Together. Zoek maar op. Ga zo door, vier het leven!
    Richard
  3. Mirjam:
    29 april 2019
    Say yes to the dress...Het mag straks echt.
    Warme felicitaties voor jullie beiden. Inderdaad we wisten het al even dat dit er aan kwam.
  4. Jos:
    29 april 2019
    Trotse pap Jos. Wat een pracht verhaal !!! Gefeliciteerd, eerst gered door de ridder met de wandelstok van een monster en daarna ten huwelijk gevraagd worden in Bridal Veil op een prachtige lokatie die je nooit meer kan vergeten. René goed gedaan man en leuk dat je plan goed geslaagd is. Ik zie je nog zitten bij ons op de bank je zei: ik wil even iets bespreken voor Lynn haar verjaardag maar je zat een beetje zenuwachtig over je knieën te wrijven en kwam om de hand van Lynn vragen!! Dat was mooi en stijlvol, respect !! Jullie zijn een prachtig stel samen en wij (Daene en ik) wensen jullie liefde, geluk, humor, feest en gezondheid toe
  5. Dorete:
    29 april 2019
    Lieverds, jullie hebben voor elkaar gekozen. Liefde, geluk, en eerlijkheid is wat ik jullie wens. Een mooi leven samen en een tip: vier het leven elke dag! Een mooie liefdevolle toekomst, we volgen jullie via jullie liefsten, Angèle en Richard. Nu genieten van jullie avontuur ❤️