Dag 5 & 6: Sequoia & Kings Canyon National Park

1 mei 2019 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Na een veel bewogen dag in Yosemite, was het tijd om richting Sequoia National Park te gaan. Helaas waren we in alle commotie ons vergeten in te smeren in Yosemite, dus zaten we met rode hoofden te ontbijten en heeft de serveerster ons wel 6x gezegd Aloe Vera te halen.

Dus dat advies hebben we maar naast ons neer gelegd, want we hebben al after sun. Daarnaast is het weer ook ietsje minder vandaag, veel wolken maar wel droog.

Na een paar uur rijden kwamen we aan in Three Rivers (we laten de oorsprong van de naam wel over aan de fantasie) en konden we onze volgende AirBnb gaan zoeken.

De driveway van deze Bnb zou menig Belg trots maken, hij gaat nml steil omhoog met blinde bochten en een wegoppervlak dat aan elkaar zit met ductape. Maar ach, waar heb je anders die huurauto voor. Het uitzicht in de bnb maakt alles dubbel en dwars waard! We hebben zelfs een privé terras met schommelstoel.

Na een goede nachtrust zijn wel naar het Giant forest in Sequoia National Park gegaan. Helaas waren de wolken nog steeds aanwezig, dus heel warm werd het niet. Sterker nog, we hebben hele delen in de sneeuw gelopen! Het geeft wel hele mooie gezichten als je dwars door de wolken rijdt.

Na de General Sherman Tree te hebben bewonderd, zijn we een korte trail gaan volgen langs verschillende gigantische bomen. Wat een bizar gezicht om zulke reuzen voor je te zien opdoemen.

Na de trail zijn we verder gaan rijden tot we uiteindelijk bij de General Grant Tree het wel weer mooi vonden. We zijn toen weer richting Three Rivers gaan rijden, maar dan niet via het National Park. Lynn ging rijden (voor het eerst in de VS), dus kon ik even relaxen.

Althans dat was het idee. Lynn heeft uitstekend gereden het hele stuk, maar mijn hemel wat een klote route was dat. Super smalle, steile en bochtige weg, waar wederom Belgen het oppervlakte van de weg hebben vervaardigd. Dat was even erg intensief, vooral omdat dit een uur doorging. Lynn liet zich niet kennen gelukkig en eenmaal thuis hebben we een gigantische pizza gehaald.

Nu nog even chillen en dan weer naar bed, morgen willen we Moro Rock beklimmen.

Groetjes,

René & Lynn

1. Mirjam:
    1 mei 2019
    Jammer dat het niet meer mogelijk is door de boom heen te rijden. Er zit een groot stuk frustratie van Belgische wegen bij de Uijltjes, blijkt maar weer :(
    De natuur is enorm mooi in de VS, krijg zo weer zin er heen te gaan.
  2. Mama/ Angele:
    1 mei 2019
    Lieverds, het was ontroerend om jullie filmpje te zien. Ik merk aan alle reacties om ons heen dat mensen het zo leuk vinden.
    En jullie vakantie heeft nog zoveel dagen in het verschiet.
    Indrukwekkend hoor die bomen. Wat een ruige natuur toch daar. Fijn dat we zo mee kunnen genieten. xxx