Dag 8 & 9: Las Vegas

4 mei 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De op 1 na langste rit van de reis stond vandaag op de planning: Three Rivers -> Las Vegas. Ruim 6,5 uur voornamelijk kaarsrechte wegen lag voor ons.

Na een snel ontbijten gingen we er goed voor zitten en de mijlen vlogen al snel ons voorbij. Na een uur of 2 gaf ik het stuur over aan Lynn en zij mocht direct genieten van de saaiste weg ooit. Helemaal rechtdoor met af en toe een heuveltje zodat je zag waar je over een half uur ongeveer zal uithangen.

Maar goed, de rit kwam ten einde in de mafste, luidste en meest knipperende stad ter wereld: Las Vegas. Eerst gingen we uiteraard even over The Strip rijden en we keken onze ogen uit. Ten opzichte van 8 jaar geleden is er nog meer bijgekomen en is alles nog net ietsje luider geworden.

Onze bestemming was het Excalibur hotel (een wat sneue imitatie van een sprookjeskasteel van buiten). Na toch een upgrade te hebben geregeld hadden we een enorme kamer met uitzicht op The Strip. Nu snel omkleden en een stukje lopen.

We liepen richting het Venetian hotel, want in mijn herinnering was dat de meest bijzondere. Dat bleek ook wel, want binnen waagde je in Venetië inclusief kanaal met gondels. Het plafond gaf de illusie dat je buiten was, en toen we een terrasje zagen gingen we daar even een hapje eten. We hadden een echt hele lekkere maaltijd met een biertje terwijl we binnen buiten zaten op het terras. Het was zowaar het eerste gezellige stukje VS tot dan toe.

Na het eten zijn we weer verder gaan lopen en hebben we oa het volgende mogen aanschouwen: een vulkaanuitbarsting, een fontein show op country muziek, een dozijn vrijwel naakte vrouwen met hoofdtooi, Spider-Man, Micky & Minny Mouse, Mario & Luigi en een heleboel luidruchtig mensen.

Aangezien we toch in Vegas waren, ging Lynn even haar geluk testen aan de roulette. 25 dollar was het startgeld en we gingen een uur ofzo later weg met 40 dollar. Das toch een mooi rendement.

De volgende dag zijn we rustig aan gaan doen en na een ontbijtje langzaamaan richting de volgende bestemming gereden. De rit was maar 2,5 uur dus dat scheelde nogal en bracht ons in een dor landschap. We zijn vlakbij Zion National Park en daar zullen we morgen een bezoek aan brengen. Het stadje waar we zitten is echt 3x niks (lees: paar gebouwen links en rechts van een snelweg), maar daar zijn we hier dan ook niet voor.

1. Rob:
    4 mei 2019
    Ik kan me niet herinneren dat wij 8 jaar geleden naakte vrouwen hebben gezien in Las Vegas. Moet ik toch weer een keertje terug. Als ik het zo lees hebben jullie beide het behoorlijk naar je zin. Geniet er ervan en laat alle indrukken goed binnen komen.
    Dan heb je er nog jaren plezier van.
  2. Mama/ Angele:
    4 mei 2019
    Ziezo wij zijn weer thuis en uitgepakt. Jullie hebben nog twee heerlijke weken voor de boeg. Geweldig.
    Maar wat een bizarre omgeving dat Vegas. Ik dacht dat die Amerikanen zo preuts waren.
    Ga maar lekker de natuur opzoeken en genieten van al dat moois. Het is super om al die leuke verhalen te lezen. xxx
  3. Jos:
    4 mei 2019
    Pap Jos: wat een wereldreis hebben jullie daar ! Eerst schitterende natuur en dan in de meest kitsche stad ter wereld terecht komen. Wij zitten nu op het vliegveld in Curacao want onze schitterende vakantie zit er weer op en jullie hebben nog wat heerlijke dagen daar. Geniet er van dan genieten w
    Ik nog even van jullie reisverslagen