Dag 20, 21 & 22: Bakersfield & Monterey

18 mei 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

De langste rit van de vakantie stond op stapel. Ruim 8 uur rijden van de Grand Canyon naar Bakersfield. Om de rit een beetje op te breken besloten we eerst een uurtje te rijden naar Williams. Dit stadje ligt aan de befaamde route 66, dus daar gingen we lekker ontbijten.

Tijdens het afrekenen kwam iemand op ons af en vroeg aan Lynn of ze misschien bekend was met Krystle Henderson, een presentatrice uit Phoenix, want Lynn “kon wel een dochter van haar zijn, want ze is lang en blond.” Een beetje beduusd hebben we opgezocht wie dat is en eerlijk is eerlijk, het is best een compliment. Terwijl de vrouw van degene die het vroeg erbij kwam staan en een beetje beschaamd vroeg aan hem: wat doe je nu weer? Zijn we maar gaan afrekenen en onze reis verder vervolgen.

We zagen dat er een ghost town was onderweg, dus daar wilde we wel even kijken. Nou blijkbaar maken Amerikanen overal een soort pretpark van, want er waren allemaal winkeltjes waar ze tierelantijntjes verkochten en alles had een airco. Ach ja, het was leuk voor een kwartiertje dus verder prima.

Een stukje verder stonden we plotseling heel lang stil voor een stoplicht, doordat er enkele vrachtwagens voor ons stonden konden we niet echt zien waarom eea zo lang duurde. Maar al snel bleek er een ongeluk iets verderop te zijn gebeurd tussen een vrachtwagen en een personenwagen. Gelukkig stonden we zodanig dat we ook konden afslaan en naar een diner konden vlak aan het kruispunt. Daar kregen we het verhaal in geuren en kleuren te horen van de aanwezige serveersters.

Na getankt en gegeten te hebben bleven we nog even kijken of er al beweging was, maar alles stond muurvast. Dus Waze ging open en een weggentje was snel gevonden, hierdoor konden we toch doorrijden en waren we rond 9 uur in een ietwat smoezelig motel.

De dag hierna was het nog 4 uur rijden naar Monterey. Daar hadden we een wat luxer hotel geboekt om bij te komen voor de vliegreis maar huis. Bij het bekijken van onze kamer zagen we een paar rode vlekken in het laken, dus wij dat even melden aan de receptie. Hun reactie was ons direct een nieuwe kamer te geven wat tevens een upgrade bleek te zijn. Dus we hebben een enorme kamer gehad met een balkon en uitzicht over de oceaan.

Verder hebben we lekker even helemaal niks gedaan en enkel naar de pier heen en weer gelopen. Dat was wel heel fijn na zulke actieve dagen de afgelopen 3 weken. Onze vlucht heeft een flinke vertraging terwijl ik dit typ, maar ach betekend weer minder uren overbruggen in NL ivm jetlag.

Groeten,

René en Lynn

1. Mirjam:
    17 mei 2019
    Dat spookstadje lijkt wel wat op dat spookstadje wat we in 2011 bezocht hebben. Weggentje...familie uitdrukking :)
    Monterey is wat saai maar geschikt om niet veel te hoeven doen.
    Goede vlucht!